Selasa, 19 Februari 2013


PERASMIAN PROGRAM SEKOLAH ANGKAT DAN MESYUARAT AGUNG PIBG KALI KE-40
Pada 16 Februari yang lalu. SKSE telah menjalankan dua program iaitu Majlis Perasmian Sekolah Angkat oleh Jabatan Penerangan Negeri Melaka serta Mesyuarat Agung PIBG Kali ke-40 bagu tahun 2013. Seramai 116 orang ibu bapa dan penjaga  serta 34 orang guru telah hadir dalam program terbabit. Yang Berhormat  Datuk Latipah Omar telah merasmikan majlis terbabit yang telah diadakan di dewan besar SKSE tepat jam 8.30 pagi.
Buat julung kalinya, SKSE telah dipilih oleh Jabatan Penerangan Negeri Melaka sebagai sekolah angkat untuk tahun 2013. Pihak penerangan akan sama-sama membantu dalam meningkatkan prestasi sekolah terutama murid tahun 6. Pihak Jabatan Penerangan telah bermurah hati menyumbangkan RM 5000 untuk program sekolah. Pihak sekolah berbesar hati dengan bantuan yang telah diberikan dan moga murid-murid dapat memanfaatkan sumbangan yang telah diberikan.
SUMBAGAN OLEH JABATAN PENERANGAN NEGERI MELAKA


Mesyuarat PIBG dimulakan dengan pembentagan kewangan dan penyata kewangan. Kemudian, usul-usl yang dikeluarkan oleh ahli PIBG dibacakan dan dibincangkan dalam mesyuarat selain bangkitan isu-isu lain. Kemudian, pemberian anugerah diberikan kepada guru-guru yang berjaya menaikkan prestasi UPSR 2012 serta murid-murid yang telah berjaya memperoleh keputusan yang baik dalam UPSR tahun lepas. Majlis diakhiri dengan cabutan nombor bertuah.

 Mesyuarat Agung PIBG kali ini amat berinformasi memandangkan terdapat hubungan dua hala antara ibu bapa dan guru-guru. Semua pihak bekerjasama dalam meningkatkan prestasi, kebersihan dan keindahan sekolah. Inilah yang diinginkan oleh pihak sekolah iaitu kerjasama antara semua pihak dan semoga hubungan baik yang terjalin ini mampu memberikan yang terbaik untuk semua warga SKSE. 

Pn Habibah dan Pn. Ema Moniza yang telah memperoleh anugerah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan